Birim Kalite Sayfası

 

 

 

 

 

 

 
Birim Öz Değerlendirme Raporu
Birim Öz Değerlendirme Raporu [2023]
Birim Öz Değerlendirme Raporu [2022]
 
Birim Ar-Ge Raporu
Birim AR-GE Raporu [2023]
Birim AR-GE Raporu [2021-2022]
 
Birim Eğitim Öğretim Öz Değerlendirme Raporu
Birim Eğitim Öğretim Öz Değerlendirme Raporu [2023]
 
Birim Faaliyet Raporu
Birim Faaliyet Raporu [2023]
Birim Faaliyet Raporu [2022]
Birim Faaliyet Raporu [2021]
Birim Faaliyet Raporu [2020]
Birim Faaliyet Raporu [2019]
Birim Faaliyet Raporu [2018]
 
Çapraz Akran Değerlendirme Raporu
Çapraz Akran Değerlendirme Raporu [2024]
Çapraz Akran Değerlendirme Raporu [2023]
 
Anket Raporları
Eğitim Sonrası Değerlendirme Anketi [2024]
Akademik Personel Memnuniyet Anketi [2024]
İdari Personel Memnuniyet Anketi [2024]
Öğrenci Memnuniyet Anketi [2024]
Mezunlarla İlişkiler Anketi [2024]
Fakülte Memnuniyet Anketi [2021-2022]

 

 

Fakültemiz bünyesinde bölüm akreditasyon onayı alan üç bölümümüz bulunmaktadır:

[1] İşletme (STAR)

[2] Finans ve Bankacılık (STAR)

[3] Sağlık Yönetimi (SABAK)

 

Fakültemiz bünyesinde bölüm akreditasyon süreci devam eden iki bölülümüz bulunmaktadır:

[1] Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (STAR)

[2] Uluslararası İlişkiler (STAR)

 

Sıra No Öneri Birimi  Öneri Tarihi  Öneri/Gerekçe İyileştirme İyileştirme Tarihi

1

Kalite Komisyonu

2023

Kurumsal kalite çalışmaları kapsamında birim kalite komisyonu belirli aralıklarla toplanması talep edilmektedir. Süleyman Demirel Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi Yönerges'nin 11. maddesi gereğince bu toplantıların  yılda en az 2 kez yapılması planlanmıştır. Ancak kalite çalışmaları kapsamında dinamik ve proaktif bir yapıya sahip olan fakültemizde bu toplantıların her ay düzenli olarak yapılması gerekliliği doğmuştur. Birim kalite komisyonu toplantısında alınan kararla birim kalite kurulu toplantılarının gerekçede belirtilen gereklilik üzerine her ayın ilk çarşambası olacak şekilde toplanması kararlaştırılmıştır ve söz konusu tarihten bu yana toplantılar aylık olarak düzenli şekilde gerçekleştirilmektedir. (Link 2024

2

Birim Kalite

Komisyonu

2024

Birim Kalite Komisyonundaki gündem maddelerinin fakülte bünyesinde yer alan bölümler bazında da bilinilirliğinin ve yaygınlığının arttırılması ve kalite çalışmalarının tabana yayılması amacıyla aylık düzenlenen toplantılara her bölümden bir temsilci katılmasının sağlanması. 07.02.2024 tarihinde gerçekleşen birim kalite komisyonu toplantısına bölümler tarafından görevlendirilen öğretim üyeleri sırasıyla katılım sağlamaya başladı. (Link) 2024

3

Öğrenciler

2024

 

Fakültede öğrenciler arası sosyal etkileşimin sağlanması ve iletişimin kuvvetlendirilmesi amacıyla bir etkinlik düzenlenmesi talebi

Talep, dekanlık tarafından değerlendirilmiş ve birim kalite komisyonuna da ayrıca iletilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda söz konusu talepte yer alan sosyal etkileşim ihtiyacının karşılanması için İİBF'den 11 bölümün katılımıyla 2 oturum halinde gerçekleşen bölümlerarası bilgi yarışması düzenlenmiştir. (Link) 2024
4 Öğrenciler 2024 Öğrenciler, dilek, öneri ve şikayetlerin fakülte yönetimine ulaşımının kolaylaştırılması Fakülte web sayfasında dilek, öneri ve şikayetlerin iletilebileceği link için QR Kod oluşturuldu. (Link) 2024

5

Akademik Personel

2024

Erasmus+ öğrenim ve staj hareketliliğine yönelik bilgilendirme konusunda öğrenci talebi ve lisans öğrencilerine yönelik Erasmus+ öğrenim ve staj hareketliliğine yönelik bilgilendirme toplantısı yapılması Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü tarafından 20.02.2024 tarihinde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi personeline ve öğrencilerine "Erasmus Bilgilendirme Toplantısı" gerçekleştirilmiştir. (Link 1), (Link 2) 2024

6

Birim Kalite

Komisyonu

2024

AKTS bilgi paketlerindeki hataların/eksikliklerin giderilebilmesine yönelik  klavuza ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.  Dekanlık tarafından AKTS Kontrol klavuzu hazırlanmıştır. Hazırlanan klavuz  ve tüm öğretim üyeleri ve Kalite Koordinatörlüğü'ne iletilmiştir. (Link 1), (Link 2) 2024

7

Dekanlık

2024

Eğiticinin eğitimi kapsamında öğretim üyelerine yönelik atölye faaliyetlerine ihtiyaç duyulmuştur. Bu kapsamda "Proje Atölyesi 1", "Dijital Dönüşüm Atölyesi 1", "Eğitimde Yaratıcı Drama Etkinlikleri Atölyesi", "SSCI/ESCI Makale Yazma ve Yayınlanma Teknikleri" olmak üzere  dört adet altölye çalışması gerçekleştirildi. (Link) 2024
8 Bölüm 2024 Bilgisayar laboratuvarındaki bilgisayar donanımlarının iyileştirilmesi ihtiyacı doğmuştur. Bilgi İşlem Daire Başkanlığına talep iletilmiştir. (Link) 2024
9 Çapraz Akran Değerlendirmesi 2023 Birim kalite çalışmaları web sayfasında sunulan kanıtların (toplantı tutanağı, rapor vb.) büyük çoğunluğunun önceki yıllara ait olması ve 2023 yılına ait çalışmalara ait kanıtların yeterince paylaşılmamış olması. 2023 yılına ait tüm Toplantı Tutanaklar birim web sayfasına yüklenmiştir. 2023
10 Çapraz Akran Değerlendirmesi 2023 Birim AR-GE Raporunda şablona uyulmaması ve web sayfasına yükleme konusunda eksikliklerin bulunması 2021-2022 yıllarını kapsayan ve şablona uygun olarak hazırlanmış AR-GE Raporu web sitesine yüklenmiştir. 2023
11 Kalite Komisyonu 2022 Fakülte ve bölümler bazında yapılan etkinliklerde yaşanan etkinlik ve ders saati çakışması sebebiyle etkinlik katılımının düşmesi “Etkinlik” adında bir dersin bölümler müfredatna eklenmesi, bu dersin her bölüm için aynı gün ve saatte programa koyulması ve etkinliklerin mümkün olduğunca bu saatte düzenlenmesine ilişkin talep ilgili birime iletilmiştir. 2022
12 Öğrenciler 2022 Hafta sonu ısıtma sisteminin çalışmaması sebebiyle pazartesi sabah sınıfların soğuk olması ve geç ısınması Gelen talep üzerine ısıtma sisteminin pazar gününden aktif hale getirilmesi talebi ilgili birim iletilmiştir. 2022
13 Akademik Personel 2022 Telafi dersi ücretlerinin; ilgili formda “Rektörlük Oluru” gerekli olduğuna ilişkin ibare bulunmaması ve bu olurun eklenmemesi sebebiyle ödenmemesi Matbu telafi dersi ücreti formuna “Rektörlük Oluru” gerekli olduğuna ilişkin ibarenin eklenmesi talebi resmi yazı ile Sosyal Bilimler Enstitüsüne bildirilmiştir. 2022
14 Akademik Personel 2022 Danışmanlık sisteminde her öğrenciye tekte kayıt oluşturulmasının zorunlu olması ve bunun danışmanlık sisteminde gereksiz iş yükü oluşturması Bu durumun düzeltilmesi için öğrenci işleri birimine toplu görüşme kaydı butonu eklenmesi talebi resmi yazı ile iletilmiştir. 2022
15 Kalite Komisyonu 2022 İhtiyaç sahibi öğrencilere destek sağlamak. Bu amaç doğrultusunda İİBF Kantininde “Askıda” uygulaması başlatılmıştır. Uygulama kapsamında bağışçının hem fiş hem de ürün bağışlarını muhafaza edilecek bir pano ve raf kantinde uygun bulunan bir alana yerleştirilmiştir. 2022
16 Kalite Komisyonu 2022 Gerçekleştirilen eğitici eğitimlerinin etkinliğinin ölçülmesi ve sonraki eğitimlerde gerçekleşmesi gereken iyileştirmelerin izlenmesi Etkinliğin ölçülmesi amacıyla bir eğitim değerlendirme anketi hazırlanmış ve her eğitim sonrası katılımcılardan veri toplanmaya başlanmıştır. 2022
17 Öğrenciler 2022 Öğrencilerimizin ders dışı eğitimine ve gelişimine katkı sağlayacak alanlara duyulan ihtiyaç Amaç doğrultusunda “Kitap ve Kahve” alanları oluşturulmuştur. Belirlenen alanlar masa, koltuk ve aydınlatma desteği sağlanarak amaca uygun yerler haline getirilmiştir. 2022
18 Öğrenciler 2022 Danışmanlarla doğrudan anlık yazışarak iletişim kurmak. SDÜ Mobil uygulama sohbet alanında, kendisine atanan danışmana bağlı bir sohbet kanalının (Danışmanına Yaz) eklenmesini önermektedir. Oluşturulacak kanaldan gerçekleştirilecek yazışmada öğrenci sistemde eşleştiği danışmanına doğrudan erişim sağlayabilecektir. Bu sayede hem danışan hem de danışman adına daha verimli ve sürekli bir iletişim olanağı elde edilecektir. Gelen öneri Bilgi İşlem Daire Başkanlığına iletilmiştir. 2022
19 İdari Personel 2022 Yeni uygulamaya giren, öğrenci işleri ile ilgili teknik boyuta sahip ve yorumlanmaya açık konularda uygulayıcı personelin yaşadığı ihtilaflar. Öneride 2547 sayılı kanunun 44. Maddesi uyarınca azami süresini dolduracak öğrencilerin ek sınavlarına yönelik uygulama problemleri etkili olmuştur. Bu nedenle Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na öneride bulunulmuştur. 2022