Birim Kalite Sayfası

 

 

 

 

 

 

Birim Öz Değerlendirme Raporu [2024] [2023] [2022]    
Birim AR-GE Raporu [2024] [2023] [2022] [2021]  
Birim Eğitim-Öğretim Öz Değerlendirme Raporu [2024] [2023]      
Birim Çapraz Akran Değerlendirme Raporu [2024] [2023]      
Birim Faaliyet Raporu [2024] [2023] [2022] [2021] [2020]

 

 

Fakültemiz bünyesinde bölüm akreditasyon onayı alan beş bölümümüz bulunmaktadır:

[1] İşletme (STAR)

[2] Finans ve Bankacılık (STAR)

[3] Sağlık Yönetimi (SABAK)

[4] Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (STAR)

[5] Uluslararası İlişkiler (STAR)

 

Sıra No Öneri Birimi  Öneri Tarihi  Öneri/Gerekçe İyileştirme İyileştirme Tarihi

1

İİBF 

Birim Danışma Kurulu

2024

Öğrencilerin yabancı dillerinin geliştirilmesine yönelik planlama yapılması kariyer gelişimleri için destekleyici olacaktır. Üniversitemiz Türkçe ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) tarafından aktif olarak yabancı dilde eğitim kursları düzenlenmektedir. (Link) 2024

2

İİBF

Birim Danışma Kurulu

2024

Öğrencilere vizyon kazandırmak için bölümlerine uygun alanlara (turizm işletmeciliği için zincir otellerin ziyaret edilmesi, finans bankacılık bölümü için borsaya ilişkin eğitim, workshop vb. düzenlenmesi) gezi düzenlenmesi ve öğrenci-iş dünyası buluşmalarının sağlanması için fakülteye şirketlerin üst düzey yöneticilerinin davet edilmesi önemli görülmektedir.

SDÜ Kariyer Planlama Merkezi ile ATÜ Duty Free arasında insan kaynağı teminine yönelik bir iş birliği protokolü imzalanmıştır. Protokolle, üniversite ve sektör arasında güçlü bir köprü kurulması hedeflenmektedir.

Ayrıca öğrencilerimize turizm sektöründeki istihdam imkanlarını tanıtmak için Justiano ve Q Otelleri tarafından Üniversitemizde sektör ve firma tanıtımları gerçekleştirilmiştir. (Link 1)

Birim danışma kurulundan gelen söz konusu iyileştirme talebi üzerine Üniversitemiz Ekonomi ve Yönetim Topluluğu’nun Akademik danışmanı fakültemiz İktisat Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Canan ŞENTÜRK'ün koordinasyonunda ve İktisat Bölümü Öğretim Elemanı Arş. Gör. Seçkin KABAK’ın gezi koordinatörlüğünde 11-12 Aralık 2024 tarihlerinde İstanbul’a teknik bir gezi düzenlenmiştir. Gezinin birinci gününde “8. Türkiye Sermaye Piyasaları Kongresi”ne katılım sağlanmıştır. Gezinin ikinci gününde ise Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Borsa İstanbul ve Sermaye Piyasaları Lisanslama ve Eğitim Kuruluşu A.Ş. ziyaret edilerek öğrencilere faydalı olacak çeşitli eğitimlere katılım sağlanmıştır. (Link 2)

2024-2025

3

İİBF

Birim Danışma Kurulu

2024

Öğrenci topluluklarının daha aktif hale getirilmesi gerekli görülmektedir Söz konusu iyileştirme önerisine yönelik olarak İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Ekonomi Yönetim Topluluğu işbirliği ile 28 Nisan 2025 tarihinde İİBF A konferans salonunda “SDÜ İİBF Finans Zirvesi”, gerçekleştirilmiştir. Ana teması “Finans Sektöründe Trendler ve Kariyer” olarak belirlenen etkinlikte, sermaye piyasaları, bankacılık ve finans sektöründe kariyer fırsatlarının yanı sıra finansal dolandırıcılık ve korunma yolları konularına yer verilmiştir. Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği Eğitim müdürü Dr. Gökhan BÜYÜKŞENGÜR, Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Emrullah ACAR, Türkiye Bankalar Birliği Mesleki Gelişim ve Eğitim Direktörü Deniz AKSAKAL, Türkiye İş Bankası İnsan Kaynakları Birim Müdürü Başak Sakarya GÜL, Merkezi Kayıt Kuruluşu İnsan Kaynakları Direktörü Fatih GÜMÜŞ, Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu Lisanslama Sınav ve Sicil Müdürü Levent HANLIOĞLU' nun konuşmacı olarak yer aldığı zirve, İİBF A konferans salonunda gün boyu beş farklı oturumda öğrenci ve akademik personelin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. (Link) 2025

4

Birim Kalite Komisyonu 2024 Yayın geliştirme eğitimi ve atölyesi düzenlenmesi akademik personelin gelişimi için gerekli görülmektedir. (Eğitimler sonunda, nitelikli yayın oluşturma amacıyla çalışma grupları oluşturulacaktır).

İİBF Yayın Atölyesi II, “SSCI/SCOPUS/ESCI Makalelerin Değerlendirme ve Yayınlanma Süreci: Alternatif Yaklaşımlar”  konulu eğitim Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yılmaz BAYAR’ın sunumu ve fakültemiz akademik personelinin katılımıyla gerçekleştirildi. (Link 1)

Fakültemiz Sosyal Hizmet Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Melih Sever İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde düzenlenen "İİBF Yayın Atölyesi" etkinliğinde akademik dergiler ve akademik yayınlarda dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi paylaşımında bulunmuştur. Etkinliğe İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nden öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri katılım göstermiştir. (Link 2)

 

5

Akademik Personel

2024

Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin akademik yayınlarında- tezlerinde gerek finansal verilere erişimde gerekse finansal hesaplamaların yapılmasında önemli faydalar sağlaması nedeniyle FİNNET Paket programının kurulu olduğu bilgisayar sayısının arttırılması ve bu bilgisayarların daha erişilebilir ve konforlu bir yere taşınması daha fazla kullanıcının bu programdan faydalanmasını sağlayacaktır.  Üniversitemiz içinden ve dışından öğrencilerin ve akademisyenlerin Türkiye sermaye piyasalarına dair detaylı veri setlerine ve finansal analiz araçlarına doğrudan erişimini sağlayan bu program, abonelik süresinin uzatılmasıyla birlikte ikinci yılında da hizmet vermeyi sürdürecektir. “Hisse senedi”, “tahvil”, “bono”, “VİOP”, “emtia” ve “ekonomik haberler” gibi birçok başlık altında sunulan veriler, özellikle muhasebe ve finans derslerinde etkili bir eğitim aracı olarak kullanılan FAEP, fakültemizde kurulu iki bilgisayar üzerinden, kullanıcıların sermaye piyasalarına dair günlük ve geçmişe yönelik verilere detaylı ve güncel bir şekilde erişimini sağlayacaktır.(Link) 2025

6

Kalite Komisyonu

2023

Kurumsal kalite çalışmaları kapsamında birim kalite komisyonu belirli aralıklarla toplanması talep edilmektedir. Süleyman Demirel Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi Yönerges'nin 11. maddesi gereğince bu toplantıların  yılda en az 2 kez yapılması planlanmıştır. Ancak kalite çalışmaları kapsamında dinamik ve proaktif bir yapıya sahip olan fakültemizde bu toplantıların her ay düzenli olarak yapılması gerekliliği doğmuştur. Birim kalite komisyonu toplantısında alınan kararla birim kalite kurulu toplantılarının gerekçede belirtilen gereklilik üzerine her ayın ilk çarşambası olacak şekilde toplanması kararlaştırılmıştır ve söz konusu tarihten bu yana toplantılar aylık olarak düzenli şekilde gerçekleştirilmektedir. (Link 2024

7

Birim Kalite Komisyonu

2024

Birim Kalite Komisyonundaki gündem maddelerinin fakülte bünyesinde yer alan bölümler bazında da bilinilirliğinin ve yaygınlığının arttırılması ve kalite çalışmalarının tabana yayılması amacıyla aylık düzenlenen toplantılara her bölümden bir temsilci katılmasının sağlanması. 07.02.2024 tarihinde gerçekleşen birim kalite komisyonu toplantısına bölümler tarafından görevlendirilen öğretim üyeleri sırasıyla katılım sağlamaya başladı. (Link) 2024

8

Öğrenciler

2024

 

Fakültede öğrenciler arası sosyal etkileşimin sağlanması ve iletişimin kuvvetlendirilmesi amacıyla bir etkinlik düzenlenmesi talebi

Talep, dekanlık tarafından değerlendirilmiş ve birim kalite komisyonuna da ayrıca iletilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda söz konusu talepte yer alan sosyal etkileşim ihtiyacının karşılanması için İİBF'den 11 bölümün katılımıyla 2 oturum halinde gerçekleşen bölümlerarası bilgi yarışması düzenlenmiştir. (Link) 2024
9 Öğrenciler 2024 Öğrenciler, dilek, öneri ve şikayetlerin fakülte yönetimine ulaşımının kolaylaştırılması Fakülte web sayfasında dilek, öneri ve şikayetlerin iletilebileceği link için QR Kod oluşturuldu. (Link) 2024

10

Akademik Personel

2024

Erasmus+ öğrenim ve staj hareketliliğine yönelik bilgilendirme konusunda öğrenci talebi ve lisans öğrencilerine yönelik Erasmus+ öğrenim ve staj hareketliliğine yönelik bilgilendirme toplantısı yapılması Uluslararası İlişkiler Genel Koordinatörlüğü tarafından 20.02.2024 tarihinde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi personeline ve öğrencilerine "Erasmus Bilgilendirme Toplantısı" gerçekleştirilmiştir. (Link) 2024

11

Birim Kalite Komisyonu

2024

AKTS bilgi paketlerindeki hataların/eksikliklerin giderilebilmesine yönelik  klavuza ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.  Dekanlık tarafından AKTS Kontrol klavuzu hazırlanmıştır. Hazırlanan klavuz  ve tüm öğretim üyeleri ve Kalite Koordinatörlüğü'ne iletilmiştir. (Link 1), (Link 2) 2024

12

Dekanlık

2024

Eğiticinin eğitimi kapsamında öğretim üyelerine yönelik atölye faaliyetlerine ihtiyaç duyulmuştur. Bu kapsamda "Proje Atölyesi 1", "Dijital Dönüşüm Atölyesi 1", "Eğitimde Yaratıcı Drama Etkinlikleri Atölyesi", "SSCI/ESCI Makale Yazma ve Yayınlanma Teknikleri" olmak üzere  dört adet altölye çalışması gerçekleştirildi. (Link) 2024
13 Bölüm 2024 Bilgisayar laboratuvarındaki bilgisayar donanımlarının iyileştirilmesi ihtiyacı doğmuştur. Bilgi İşlem Daire Başkanlığına talep iletilmiştir. (Link) 2024
14 Çapraz Akran Değerlendirmesi 2023 Birim kalite çalışmaları web sayfasında sunulan kanıtların (toplantı tutanağı, rapor vb.) büyük çoğunluğunun önceki yıllara ait olması ve 2023 yılına ait çalışmalara ait kanıtların yeterince paylaşılmamış olması. 2023 yılına ait tüm Toplantı Tutanaklar birim web sayfasına yüklenmiştir. 2023
15 Çapraz Akran Değerlendirmesi 2023 Birim AR-GE Raporunda şablona uyulmaması ve web sayfasına yükleme konusunda eksikliklerin bulunması 2021-2022 yıllarını kapsayan ve şablona uygun olarak hazırlanmış AR-GE Raporu web sitesine yüklenmiştir. 2023
16 Kalite Komisyonu 2022 Fakülte ve bölümler bazında yapılan etkinliklerde yaşanan etkinlik ve ders saati çakışması sebebiyle etkinlik katılımının düşmesi “Etkinlik” adında bir dersin bölümler müfredatna eklenmesi, bu dersin her bölüm için aynı gün ve saatte programa koyulması ve etkinliklerin mümkün olduğunca bu saatte düzenlenmesine ilişkin talep ilgili birime iletilmiştir. 2022
17 Öğrenciler 2022 Hafta sonu ısıtma sisteminin çalışmaması sebebiyle pazartesi sabah sınıfların soğuk olması ve geç ısınması Gelen talep üzerine ısıtma sisteminin pazar gününden aktif hale getirilmesi talebi ilgili birim iletilmiştir. 2022
18 Akademik Personel 2022 Telafi dersi ücretlerinin; ilgili formda “Rektörlük Oluru” gerekli olduğuna ilişkin ibare bulunmaması ve bu olurun eklenmemesi sebebiyle ödenmemesi Matbu telafi dersi ücreti formuna “Rektörlük Oluru” gerekli olduğuna ilişkin ibarenin eklenmesi talebi resmi yazı ile Sosyal Bilimler Enstitüsüne bildirilmiştir. 2022
19 Akademik Personel 2022 Danışmanlık sisteminde her öğrenciye tekte kayıt oluşturulmasının zorunlu olması ve bunun danışmanlık sisteminde gereksiz iş yükü oluşturması Bu durumun düzeltilmesi için öğrenci işleri birimine toplu görüşme kaydı butonu eklenmesi talebi resmi yazı ile iletilmiştir. 2022
20 Kalite Komisyonu 2022 İhtiyaç sahibi öğrencilere destek sağlamak. Bu amaç doğrultusunda İİBF Kantininde “Askıda” uygulaması başlatılmıştır. Uygulama kapsamında bağışçının hem fiş hem de ürün bağışlarını muhafaza edilecek bir pano ve raf kantinde uygun bulunan bir alana yerleştirilmiştir. 2022
21 Kalite Komisyonu 2022 Gerçekleştirilen eğitici eğitimlerinin etkinliğinin ölçülmesi ve sonraki eğitimlerde gerçekleşmesi gereken iyileştirmelerin izlenmesi Etkinliğin ölçülmesi amacıyla bir eğitim değerlendirme anketi hazırlanmış ve her eğitim sonrası katılımcılardan veri toplanmaya başlanmıştır. 2022
22 Öğrenciler 2022 Öğrencilerimizin ders dışı eğitimine ve gelişimine katkı sağlayacak alanlara duyulan ihtiyaç Amaç doğrultusunda “Kitap ve Kahve” alanları oluşturulmuştur. Belirlenen alanlar masa, koltuk ve aydınlatma desteği sağlanarak amaca uygun yerler haline getirilmiştir. 2022
23 Öğrenciler 2022 Danışmanlarla doğrudan anlık yazışarak iletişim kurmak. SDÜ Mobil uygulama sohbet alanında, kendisine atanan danışmana bağlı bir sohbet kanalının (Danışmanına Yaz) eklenmesini önermektedir. Oluşturulacak kanaldan gerçekleştirilecek yazışmada öğrenci sistemde eşleştiği danışmanına doğrudan erişim sağlayabilecektir. Bu sayede hem danışan hem de danışman adına daha verimli ve sürekli bir iletişim olanağı elde edilecektir. Gelen öneri Bilgi İşlem Daire Başkanlığına iletilmiştir. 2022
24 İdari Personel 2022 Yeni uygulamaya giren, öğrenci işleri ile ilgili teknik boyuta sahip ve yorumlanmaya açık konularda uygulayıcı personelin yaşadığı ihtilaflar. Öneride 2547 sayılı kanunun 44. Maddesi uyarınca azami süresini dolduracak öğrencilerin ek sınavlarına yönelik uygulama problemleri etkili olmuştur. Bu nedenle Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na öneride bulunulmuştur. 2022